fenomenbet trbet lidyabet
mariobet
kızılay escort
beylikdüzü escort escort izmit
Bursa escort

TERSİNE MENTORLUK

Y kuşağı daha genel deyimiyle Millenial’lar doğmuş olduğu çağ itibarıyla her türlü yeniliğe ve teknolojik gelişmeye çok çabuk adapte olabilen bir nesil. Dünya nüfusunun neredeyse %40’ını oluşturan bu nesil iş dünyasında da artık yavaş yavaş bayrağı X kuşağından devralmaya başlamış durumda. Küreselleşen dünya düzeninde varlıklarını korumak ve geleceklerini daha iyi şekillendirmek isteyen firmalar da Y kuşağı gençlerin ne istediklerini, neye önem verdiklerini anlama yoluna gidiyorlar. Tersine Mentorluk Projeleri sayesinde firmalar Y kuşağının mezuniyetlerini bile beklemeksizin onların fikirlerinden, düşünce ve yeteneklerinden yararlanma fırsatı bulabiliyorlar. Genç üniversite öğrencilerinin şirketlerin üst düzey yöneticilerine mentorluk yaptığı bu program, hem öğrencilerin iş dünyasında var olmalarını, hem de yöneticilerin genç kuşağı yani yarının iş dünyasının nasıl olacağını anlamalarını ve stratejilerini bu yeni düzene göre şekillendirmelerini sağlıyor.

Birçok şirketin Y kuşağı bakış açısına göre süreçlerini ve organizasyon yapılarını gözden geçirme eğiliminde olduğu bu dönemde, bir üniversiteden sistemli ve kurumsal bir şekilde bu desteği almak çok yoğun bir ilgi görüyor. Firma içinden Y kuşağı olup yeni işe başlayanlarla yürütülen benzer projelerde üniversite öğrencilerinin de programa dâhil edilmeleri Tersine Mentorluğun başarısında önemli bir rol oynuyor. Rahat bir şekilde fikirlerini ifade eden üniversite öğrencileri böyle bir fırsat verildiğinde vizyoner öneriler ve projeler üreterek üst yöneticilere veya stratejik projelere ciddi anlamda katkı sağlıyorlar.

2017 yılında ilk tohumları Unilever ile atılan “Tersine Mentorluk” çalışmaları Bahçeşehir Üniversitesi’nde yıl boyu gelişerek Ata Holding, Denizbank, Doğuş Otomotiv ve Turkish Women’s International Network’ün (TurkishWIN) katkılarıyla devam etti. Projeler her firmada farklı boyutlarda gelişme gösterdi ve farklı modeller oluştu.

Tersine Mentorluk Projeleri’miz;

“Unilever İnsana Değer Projesi”

Öğrencilerimiz, Türkiye’deki tüm sektörler arasında son iki yıldır, hızlı tüketim sektöründe ise son 7 yıldır ‘En Çok Tercih Edilen İşveren’ unvanına sahip Unilever’in insan kaynakları stratejisini belirleyecek ekipte görev aldı. Y kuşağı olarak adlandırılan neslin iş hayatından, iş ortamından, işe alım süreçlerinden beklentileri ve iş yaşamındaki memnuniyetleri, Unilever’in insan kaynakları stratejisinin bu bağlamda gelecek beş yıl içinde nasıl şekilleneceğini belirlemeye katkı sağladı.

Yaklaşık olarak 2 ay süren projede Unilever Türkiye’nin üst düzey  yöneticileri ve Bahçeşehir Üniversitesi öğrencileri bir takım olarak çalıştı. Öğrenciler Y kuşağı perspektifiyle yaptıkları çalışmaları ve önerilerini projeye dâhil ettiler. İki ay sonunda proje Unilever Türkiye, Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya, İnsan Kaynakları’ndan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Steven Gross öncülüğünde bizzat BAU’lu öğrenciler tarafından Unilever Türkiye yönetim ekibine sunuldu. Projenin sonuçları, Unilever’in 5 yıllık insan kaynakları yönetim stratejisinin belirlenmesine katkı sağladı.

“Unilever Expat Tersine Mentorluk Projesi”

Unilever ile bir yıldır sürdürülen ve Unilever’in Türkiye’deki Expat yöneticilerini de kapsayan bu programda BAU’lu seçilen öğrenciler, Unilever Türkiye’de görev yapan aralarında Türkiye, Orta Asya ve İran Yönetim Kurulu Başkanı Harm Goossens ve 40 ülkeden sorumlu İnsan Kaynakları Başkan Yardımcısı Steven Gross’un da olduğu başta 3 üst düzey  yöneticiye, sonrasında firmanın diğer expat yöneticilerine, önce Türkiye’de ve İstanbul’da yaşam, günlük yaşam ve iş dünyasına uyum gibi konularda mentorluk yaptılar. Devamında ise Y kuşağının iş dünyasından beklentileri, marka algısı gibi konular Tersine Mentorluk projesi kapsamında yer aldı. Ayrıca Unilever bünyesindeki bir çok yönetici ve eşleştikleri öğrenciler benzer programı yürütmeye devam ediyorlar. Bugüne kadar projelere 150’ye yakın BAU öğrencisi dahil oldu ve dahil olmaya devam ediyor.

Nil Sözen, İşletme Mühendisliği, 4.sınıf / Unilever İnsan Kaynaklarından Sorumlu YK Üyesi Steven Gross’un Mentoru:

“Expat Tersine Mentorluk” benim için gerçekten çok değerli ve bana çok şey katan bir deneyim oldu. Unilever gibi bir şirkette, Steven gibi üst düzey ve yabancı bir yöneticiyle tanışıp ona Y jenerasyonu hakkında mentorluk yapmak benim için büyük bir fırsattı.Bu proje sayesinde önemli bir network’um olmuş oldu.

İrem Bilgili, İşletme Mühendisliği, 4. sınıf  / Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Harm Goossens’ın Mentoru:

Unilever Tersine Mentorluk Projesi ve CO-OP sayesinde belki de büyük organizasyonlar dışında göremeyeceğim Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Harm Goossens ile tanışma, kendisine bire bir sunum yapma ve fikirlerini alma şansına sahip oldum.

Unilever LDL (Leaders Developing Leaders) Projesi

Bu projede, Unilever ve Bahçeşehir Üniversitesi , 40 öğrencinin Unilever Türkiye’nin en üst 70 müdür ve müdür yardımcısına mentorlük yapması için iş birliği yaptı. Bu, Unilever’in deneme yaptığı Patheer ‘a sort of Linkedin meets Facebook’ denen ABD merkezli bir geliştiriciden dijital bir platform kullanılarak yapıldı. Patheer’i kullanarak, öğrenciler y kuşağı  tersine mentor olarak kayıt yaptırabilirler ve Unilever yöneticileri öğrenci profillerini görebilir ve kimyasının tuttuğunu hissettiği bir mentor seçebilir.  Bu, Unilever İK’nin öğrenciler ve çalışanlar arasında eşleşmeler yapmakla ve toplantılar düzenlemekle doğrudan ilgilenmesi gerekliliğini ortadan kaldırdı. Bu ‘açık mentorlük platformu’  öğrencilerin Unilever çalışanlarının ilgisini çekebileceklerini düşündükleri konuları eklemesiyle öğrencilere dijital pazarlamanın diğer konuları hakkında genişleme fırsatı verdi. Öğrenciler Unilever’in iş liderleriyle etkileşimde bulunma konusunda kariyerlerine taşıyacakları daha fazla özgüven kazandı.

Bahçeşehir Üniversitesi Ekonomi Finans 4.sınıf öğrencisi Meryem Özkan; “Unilever’e ilk geldiğimde, üst düzey bir yöneticiye mentorlük yapma konusunda biraz gergindim ama ilk toplantımızın beş dakikasında mentee’min benim jenerasyonumu öğrenmek için gerçek bir ilgisi olduğunu hissettim. O zamandan beri diğer Unilever liderleriyle etkileşim kurma şansım oldu ve tamamen rahat hissettim.”

Denizbank “Bilakis” Tersine Mentorluk Programı

Denizbank tarafından başarıyla uygulanan, geçtiğimiz yıl birincisi düzenlenen ve 39 mentorun mezun olduğu “Bilakis” Tersine Mentorluk programında 1990 ve üzeri doğumlu Y kuşağı üyeleri, 1 mentee-3 mentor eşleşmesi ile belirlenen gündem başlıkları çerçevesinde Denizbank Üst Kurul üyelerine mentorluk yapıyor. 2017-2018 Akademik Yılı’nda 9 Bahçeşehir Üniversitesi öğrencisi de bu programda mentor olarak yer aldı.

“Doğuş Otomotiv Tersine Mentorluk Projesi”

Bahçeşehir Üniversitesi Endüstri Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi Kaan Özkorkmaz, Mart 2017 ayında o dönem Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü olan Vedat Uygun ile Tersine Mentorluk projesi kapsamında çalışmaya başladı. Çocukluğundan beri tutkusu olan “otomotiv” sektöründe üst düzey bir yöneticiye tersine mentorluk yapan Kaan’ın bu özel program ile ilgili görüşleri şu şekilde:

Tersine Mentorluk programı kapsamında, Vedat Bey ile her hafta VW Türkiye için “brand management” ve “customer experince” ile ilgili tespitlerimi ve fikirlerimi paylaştığım görüşmeler yaptık. Ayrıca bugüne kadar VW Türkiye yönetimi ile marketing toplantısına dahil oldum ve reklam ajanslarımızın katılımı ile gerçekleşen brainstorming buluşmasında açılış sunumunu ben gerçekleştirdim.”

Doğuş Otomotiv’in Mart 2018 ayında başlayan ikinci projesinde Bahçeşehir Mekatronik Müh. 3. Sınıf öğrencisi Arda Dizdaroğlu Dijital Dönüşüm ve Kurumsal İletişim Genel Md.Koray Bebekoğlu’na mentorluk yapmaya başladı.

“Ata Holding-BAU İş Birliği ve İK Projesi”

Bahçeşehir Üniversitesi ile ATA Holding arasında CO-OP iş birliği programı çerçevesinde oldukça etkin ve yoğun bir iş birliği hâlihazırda devam ediyor. ATA Holding’le sürdürülen stratejik iş birliği kapsamında, 3 öğrencinin katılımı ile “İnsan Kaynaklarında İnovasyon” projesine katkı sağlandı. Bu çalışma kapsamında 3 öğrenci, Y Kuşağı ekibi olarak ATA Holding Koordinatörü Tuncer Köklü ile birlikte çalıştı. İnovasyonun ATA Holding’in tüm şirketlerinin yapı taşların arasında yer aldığını belirten Köklü, gerçekleştirilen projeyle ilgili olarak; “Kökleri 1969 yılına kadar uzanan Grubumuzda, her alanda uzun yıllardır yürüttüğümüz inovasyon çalışmalarının iş modelimize katkısını görüyoruz. Farklı sektörlerde operasyonları olan bir yapıda, zamana ayak uydurmanın yanında, zamanın bir adım önünde yol alabilmenin önemine inanıyoruz. Bu yaklaşımla da Bahçeşehir Üniversitesi gençleri ile iş birliği içinde gerçekleştirdiğimiz çalışmalar, yeni kuşakların bizden beklentilerini yorumlayabilmemiz için son derece faydalı oldu” dedi.

“TurkishWIN Tersine Mentorluk Programı”

Tersine Mentorluk programıyürüten TurkishWIN’in üyelerinden, menti Koton Mağazacılık Finans ve Stratejiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Özlem Yeşildere ile mentoru  Galatasaray Üniversitesi Ekonomi bölümü öğrencisi Merve Köse de zirvede deneyimlerini paylaşan katılımcılar arasındaydı. Pilot tersine mentorluk programını 6 eşleşme ile 2017 yılında tamamlayan TurkishWIN  MentorWIN programı düzenli eşleşmelerle devam ederken, toplam MentorWIN program eşleşme sayısı 400 ü aştı.

Penti&Watsons Tersine Mentorluk Programı

Dört öğrencimiz Penti’de, bir öğrencimiz de Watsons’ta direktör ve üzeri seviyelerde tersine mentorluk programına başladı.